سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه وکیل مناسبی برای خود انتخاب کنیم؟ ( قسمت دو )

دنبال وکیل متخصص بگردید.

می‌توانید دنبال وکیلی بگردید که فعالیت‌های خود را روی ناحیه دفاعی خاصی تمرکز می‌کند که شما به آن نیاز دارید. بسیاری از وکلا تنها به بررسی موارد رایج دفاعی قانونی نمی‌پردازند و تمرکز خود را علاوه بر این روی نوع خاصی از دفاعیه می‌گذارند. به عنوان مثال برخی حوزه تخصصی تخلفات مالی را برعهده دارند و برخی دیگر مسائل ازدواج و طلاق مورد تمرکزشان است. مشاوره وکالت کمک می‌کند که شما بررسی کنید چه وکیلی به چه زمینه‌ای می‌پردازد. بسته به مورد شما ممکن است برخی تخصص مشابهی داشته باشند. دنبال وکیلی بگردید که تمایل دارد زمان بیشتری صرف یادگیری پرونده شما و موضوع دفاع شما بکند.

ویژگی‌هایی را انتخاب کنید که برایتان مهم هستند. ویژگی‌های خوبی که می‌توانید در یک وکیل دنبالشان بگردید شامل مهارت‌های ارتباطی عالی می‌شوند که به فرد کمک می‌کند تا بهتر برای پرونده شما بحث کند. همچنین مهم است که وکیلی را استخدام کنید که سابقه خوبی در برد پرونده داشته باشد. تمامی این‌ها مواردیست که در یک جلسه مشاوره وکالت قابل تشخیص خواهد بود. یادتان نرود که تجربه فرد را با توجه به نوع جرم خود در نظر بگیرید.

بسیاری از وکلا دارای وبسایتی می‌باشند که مهارت فرد و حوزه تخصصی وی در آن سایت تعریف شده است. بد نیست سری به این قبیل سایت ها بزنید و نیازهای خود را در نظر داشته باشید. با مقایسه نیازهای خود و خدماتی که وکیل احتمالی توان ارائه آن را دارد، تا حدی قادر خواهید بود ببینید این فرد مناسب شما خواهد بود یا خیر. معمولا این دست سایت‌ها از دقت بالایی برخوردارند و اطلاعات مهمی را می‌توانند در اختیار شما بگذارند.

با مدافعین عمومی صحبت کنید. بسیار مفید است که شما فرق میان وکیل خصوصی و مدافع عمومی را بدانید. دسته دوم افرادی هستند که معمولا افرادی که توان پرداخت هزینه‌های سنگین وکیل خصوصی را ندارند به آن‌ها رجوع می‌کنند. بسیاری از این افراد پیدا می‌شوند که قادرند زمان و منابع محدودی را به بررسی پرونده شما اختصاص دهند.

شاید اخلاقیات جزء اولویت‌های شما باشد. از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بپرسید که تا به حال وکیلی داشته‌اند که او را محترم بشمارند و او را صادق بدانند؟ در نظر داشته باشید که یک راه مطلوب این است که از وکیل احتمالی خود بخواهید به شما نمونه‌ای از بحث موفق را نشان دهد. از خود بپرسید که آیا این بهترین نتیجه ممکن برای مشتری وی به حساب می‌رود یا خیر.

منبع : https://mozafarilaw.com/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%db%8c/how-to-fint-suitable-lawyer/