سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه وکیل مناسبی برای خود انتخاب کنیم؟

انتخاب وکیل مناسب برای خود یا کسی که دوستش دارید می‌تواند یکی از دشوارترین مسائل مربوط به امور قانونی شما باشد. همچنین این انتخاب یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌های شما نیز خواهد بود. بسیار حائز اهمیت است که شما وکیل مناسبی بیابید که اعتمادتان را بتواند جلب کند. چیزهای زیادیست که باید هنگام بررسی و جست‌و‌جو برای وکیل در نظر بگیرید.

نیازهای قانونی خود را شناسایی کنید.

ببینید که آیا واقعا به یک وکیل احتیاج دارید یا خیر. در صورتی که مشکلی قانونی برای شما پیش آمده است، مهم نیست چه اندازه کوچک، ضروریست که مشاوره بگیرید. حتی در صورتی که تصمیم گرفتید وکیلی برای خود در دادگاه انتخاب نکنید،باز هم یک مشاوره وکالت خوب می‌تواند به شما کمک کند تا به شرایط قانونی خود آگاه شوید. وکیل شما باید برای شما حقوق قانونیتان را توضیح دهد و در صورتی که اتهامی علیه شما وجود دارد آن را برایتان دقیق توضیح دهد. وکیل شما باید شما را با دفاعیاتی که می‌توانید به نفع خود داشته باشید و با نحوه اجرای قانون کاملا آشنا سازد.

در صورتی که اتهامی جدی بر شما وارد است، پیشنهاد می‌شود که حتما برای روز دادگاه خود وکیل بگیرید. برای اتهامات کوچک مشاوره وکالت کفایت می‌کند و لزومی نیست که به سراغ وکیل بروید. برای تعیین میزان جدیت اتهام، یاد بگیرید چه نوع اتهامی بر شما وارد است و پس از شناسایی آن و با مشورت با متخصصین این حوزه تصمیم‌گیری کنید.

در رابطه با نقش وکیل تحقیق کنید.

یک وکیل می‌تواند به شما کمک کند که تمامی مشکلات قانونی خود را تنظیم کنید و به عنوان مثال با مجازات هر عمل سرپیچی از قانونی آشنا شوید. یک وکیل خوب شما را با زبان بدن مناسب برای دفاع از خود در صورت لزوم کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر طرف مقابل خود را قانع سازید که بی‌گناه هستید. در صورتی که پرونده‌ای دارید که قرار است دادگاهی شود، وکیل باید در دادگاه حضور بهم رساند و به نفع شما کار کند. هدف اصلی یک وکیل خوب باید ایجاد بهترین شرایط به نفع شما و بهره‌مندی شما از بهترین نتایج باشد. برای آشنایی بهتر با نقش وکیل تحقیقاتی انجام دهید و معیارهای خود را بشناسید. هنگام مشاوره به وکیل مورد نظر دقت کنید و در صورتی که از تمام شرایط بهرمند می‌باشد، او را انتخاب کنید. با وکیل احتمالی خود به گفت و گو بپردازید و خواسته‌های خود را مطرح کنید و ببینید آیا این فرد شرایط شما را می‌پذیرد یا خیر.

 

منبع : https://mozafarilaw.com/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%db%8c//%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/